آرشیو یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۷۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

با معرفی نفرات برتر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاترکودک و نوجوان در همدان پایان یافت

همدان- خبرنگار کیهان:

هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برای 5 سال آینده به همدان واگذار شده و تفاهم نامه آن نیز بین وزارت ارشاد و استانداری به امضا رسیده است.

شهرام کرمی دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: 30 گروه نمایشی از ایران و 4 کشور جهان در این دوره از جشنواره شرکت داشتند که با 103 اجرا در سه بخش ایران، بین الملل و ویژه به رقابت پرداختند.

در این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره مسابقه ایران شامل طراحی بروشور، موسیقی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری مرد و زن، کارگردانی، نمایشنامه نویسی و بخش مسابقه بین الملل شامل طراحی صحنه، بازیگری زن و مرد، متن نمایش و کارگردانی و جایزه هیئت داوران کودک و نوجوان و منتخب تماشاگران و جوایز ویژه جشنواره معرفی شدند.

در پایان این جشنواره جایزه منتخب تماشاگران به نمایش «بوعلی سینا» به نویسندگی و کارگردانی نوشین بیگلریان از همدان تعلق گرفت. نمایش این همه غول با کارگردانی مجتبی مهدی از تهران و فاطیما پورقاسمی بازیگر خردسال نمایش بوعلی سینا از همدان نیز جایزه هیئت داوران کودک و نوجوان را کسب کرد.

همچنین جایزه ویژه حجاب و عفاف با عنوان «مروارید» به گروه نمایش «ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس» به کارگردانی حسین ابراهیمی از شهرستان فردوس خراسان جنوبی تعلق گرفت. جایزه ویژه شهید آوینی به فعال ترین رسانه ها در انتشار اخبار جشنواره شامل خبرگزاری های ایسنا، ایرنا، فارس، روزنامه های محلی همدان پیام و هگمتانه و روزنامه جمهوری اسلامی تعلق گرفت.