آرشیو چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۱۴۰۰
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی در هفدهمین نشست خود اقدام به نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «عیار 14» کرده است. در این نشست که روز چهارشنبه دوم آذر، ساعت 17:30، در پردیس سینمایی رازی برگزار می شود، پرویز شهبازی (کارگردان) و کامبیز دیرباز (بازیگر)، جواد طوسی (منتقد) و فریدون جامه بزرگ (تدوینگر) به سوالات اعضای باشگاه و خبرنگاران پاسخ می دهند. این برنامه ویژه با عنوان «یک فیلم، یک کارگردان»، تاکید لازم به دنیای فیلمسازی پرویز شهبازی خالق آثاری همچون نفس عمیق، نجوا و... خواهد داشت و مجموعه آثار این کارگردان شاخص بررسی خواهد شد.

فیلمبرداری «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی و بازی حامد بهداد هم اکنون در خیابان اقدسیه تهران ادامه دارد. «نارنجی پوش» جدیدترین فیلم سینمایی مهرجویی است که فیلمبرداری آن آبان در تهران آغاز و هم اکنون از نیمه گذشته است. هنوز تدوین گری برای فیلم مشخص نشده و اکثر صحنه های این فیلم خارجی است و گروه هم اکنون در خیابان اقدسیه در حال فیلمبرداری آخرین سکانس داخلی لوکیشن اصلی فیلم هستند تا از دوم آذر همچون گذشته سکانس های خارجی را فیلمبرداری کنند. نارنجی پوش نوشته مشترک مهرجویی و وحیده محمدی فر براساس طرحی از وحیده محمدی فر داستان تحول یک عکاس است که تلاش دارد با پاکیزگی محیط اطراف، به تطهیر روح و روان خود بپردازد و در نهایت به پاکیزگی روح دست یابد.

کلینت ایست وود، کارگردان و بازیگر صاحب نام سینمای جهان اعلام کرد، سال هاست تصمیم به کناره گیری از دنیای بازیگری گرفته است، اما هربار نقشی پیشنهاد می شود که نمی توان در مقابلش ایستادگی کرد. وی در مراسم اکران فیلم جدیدش «جی. ادگار» در لس آنجلس گفت: «در سال 1970 زمانی که کارگردانی را آغاز کردم، ترجیح می دادم تا پشت دوربین کار کنم.» «ایست وود» هفته گذشته عنوان بهترین بازیگر/کارگردان تاریخ سینما را از سوی نشریه سینمایی «اسکرین» به دست آورد.