آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
سیاسی
۲

وزیر امور خارجه در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی:

ایران مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه است

گروه سیاسی وزیر امور خارجه ایران مواضع تهران درخصوص اوضاع سوریه و تحولات منطقه ای را در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی تشریح کرد و گفت: ایران با هرگونه اقدامی که زمینه مداخله خارجی را در سوریه فراهم کند، مخالف است.

علی اکبر صالحی در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی از روند تعامل با بحران سوریه انتقاد کرد و افزود: حل و فصل مسئله سوریه، فقط با انجام گفت و گوهای همه جانبه و اعطای فرصت در جهت انجام اصلاحات از سوی دولت این کشور میسر است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از مواضع سوریه در حمایت از مقاومت علیه اهداف جاه طلبانه رژیم صهیونیستی بر ضرورت انجام اصلاحات و مقابله با مداخله خارجی تاکید کرد.

صالحی اظهار امیدواری کرد که حکومت و مردم سوریه با انجام گفت و گوهای موثر و سازنده، همچون گذشته در مسیر تقویت محور مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و توسعه و رفاه مردم و همچنین ایفای نقش در کمک به امنیت منطقه گام بردارند.

وی در این نشست با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه بر ضرورت ایفای نقش فعال سازمان همکاری های اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین با توجه به ماهیت وجودی این سازمان تاکید کرد.

صالحی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه ای بر حمایت از مطالبات و خواسته های مشروع ملت های منطقه تاکید کرد و در عین حال به استمرار سیاست مداخله جویانه نظام سلطه جهت تاثیر گذاری و منحرف ساختن مسیر تحولات هشدار داد.