آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
توسعه
۶
تک خبر

ساخت 1200 کیلومتر راه روستایی با مشارکت بخش خصوصی

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای ساخت 1200کیلومتر راه روستایی آسفالته در مناطق محروم استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از محل فروش سهام کاخانجات دولتی خبر داد.

سیدحسین میرشفیع با اعلام این مطلب اظهار داشت:

چندی پیش قراردادی با یکی از پیمانکاران بزرگ که در پروژه های ملی فعال است، منعقد شد تا 1200 کیلومتر راه روستایی را در شهرستان های سرباز، سراوان و نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های ریگان، رودبار و قلعه گج در استان کرمان، بسازند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه عظیم مجموعه شهرستان هایی را در بر می گیرد که مناطق محروم آنها بیشتر از جاهای دیگر است و روستاهای این شهرستان ها فاقد راه روستایی مناسب هستند.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی افزود: در این باره قراردادی منعقد شد تا با استفاده از منابع فروش سهام کارخانجات دولتی 1200کیلومتر جاده احداث و آسفالت شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 150 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر از این 150 هزار کیلومتر راه روستایی، 92 هزار و 600کیلومتر آن راه آسفالته، 31 هزار و 100 کیلومتر آن راه شوسه و حدود 26 هزار و 200 کیلومتر آن راه خاکی است.