آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
شوک امروز
۲۲

شاخ وشانه کشیدن های شغال برای سلطان جنگل

شیر غرنده ای که عنوان «سلطان جنگل» را یدک می کشد اگر به ضعف و ناتوانی گرفتار شود یک شغال هم می تواند در برابرش عرض اندام کند و برایش شاخ وشانه بکشد. به این عکس ها که در جنگل های نامیبیا گرفته شده نگاه کنید.

این شغال کوچک که از رفتار های شیر در کنار گودال آب به خشم آمده آنچنان به سر و صورت این حیوان درنده چنگ می زند که انگار می تواند از پس قدرت حریف برآید!در اواخر فصل خشکسالی، گودال های آب تنها محل آشامیدن برای حیوانات در جنگل های نامیبیا است. این شیر و شغال هم در کنار هم مشغول نوشیدن آب بودند که ناگهان با جابجا شدن شیر، شغال در زیر بدن آن قرار می گیرد. این حیوان کوچک که از رفتار سلطان سابق جنگل به خشم آمده خود را با هر زور و زحمتی بیرون می کشد و غرشی به حریف می کند.

بعد هم شجاعانه در برابر شیر می ایستد و با یک پرش، چنگ به صورت سلطان جنگل می اندازد و خراشی به صورتش می زند. شیر که تا این لحظه اعتنایی به حرکات شغال نداشته، ناگهان بلند می شود و حالت دفاعی به خود می گیرد. همین حرکت کافی است تا شغال جایگاه خود را بداند و عقب نشینی کند ولی چندان واهمه ای از خود نشان نمی دهد چون می داند با یک شیر پیر طرف است. یک گروه از حامیان محیط زیست که در محل حاضر بوده اند با دیدن این صحنه شروع به عکسبرداری می کنند چراکه معتقدند چنین شاخ و شانه کشیدن هایی هرگز پیش از این اتفاق نیفتاده است.