آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
بین الملل
۲۷

خبر

حمله به سفارت امریکا در استونی با بطری آتش زا

سفارت امریکا در تالین، پایتخت استونی با بطری آتش زا مورد حمله قرار گرفت. مهاجم سفارت امریکا در استونی، جوان 19 ساله ای است که تحت بازجویی قرار دارد.

اعتراض شدید عفو بین الملل به قوانین جدید عربستان

عفو بین الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد پیش نویس قانون پیشنهادی «مبارزه با تروریسم» سعودی نشان می دهد با این قانون جدید وضعیت حقوق بشر بزرگ ترین کشور صادرکننده نفت جهان بسیار بدتر شده است. براساس این پیش نویس، قانون هرگونه فعالیت های مسالمت آمیز معارضین به عنوان «جنایت تروریستی» شناخته شده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

عبدالله السنوسی از لیبی گریخت

عبدالله السنوسی، رئیس دستگاه اطلاعاتی نظام معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی از این کشور فرار کرد. السنوسی که به اتهام ارتکاب جنایت بر ضد بشریت تحت پیگرد دادگاه کیفری بین المللی قرار دارد، در منطقه مرزی لیبی با مالی و نیجر که «السلفادور» نامیده می شود، دیده شده است. نوامبر گذشته اعلام شده بود السنوسی بازداشت شده است.

محمود عباس و لیونی در اردن دیدار کردند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تزیپی لیونی رهبر جناح مخالف رژیم صهیونیستی طی نشستی به گفت وگو در خصوص فرایند صلح میان اسرائیل و فلسطین پرداختند.

تظاهرات سراسری اردنی ها در روز «جمعه نجات»

شهروندان اردنی دیروز به منظور تاکید بر ضرورت تحقق مطالبات مردمی، در شهرهای مختلف تظاهراتی با عنوان «جمعه نجات» برگزار کردند. نمایندگان مجلس اردن پنجشنبه پس از جلسه ای پرتنش به دولت این کشور رای اعتماد دادند.