آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
ایران اقتصادی
۵

کارت های هوشمند،جایگزین کارت های مغناطیسی بانکی شود

مدیر سیستم های کارت شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته از کارت های مغناطیسی بانکی پیشنهاد استفاده از کارت های هوشمند را ارائه کرد.

نسترن اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا گفت: در حال حاضر سیستم های کارت بانک ها از طریق یک سوئیچ بین بانکی قدرتمند به نام شتاب با پوشش 100 درصدی به یکدیگر متصل هستند که در مقایسه با سایر کشورها، خوشبختانه در سطح قابل قبولی از امنیت نیز قرار دارد.

وی با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در سیستم کارت پیشنهاد استفاده از کارت هوشمند را ارائه کرد و در توجیه ارائه این پیشنهاد به امنیت بالای کارت هوشمند،انعطاف در تولید برنامه های کاربردی متنوع، ظهور تکنولوژی موبایل و استفاده از آن به عنوان ابزار پرداخت و تبعیت از روند رشد تکنولوژی اشاره کرد.

اسماعیلی در توضیح ضرورت تبعیت از روند رشد تکنولوژی افزود: اکثر کشورهای جهان ظرف یک دهه اخیر مهاجرت به سمت استفاده از کارت هوشمند و جایگرینی کارت های مغناطیسی را شروع و برخی از آنها را به پایان رسانیده اند. وی افزود: در اروپای غربی از سال 2000 کار شروع شده است بطوری که از سال 2006 در فرانسه، از سال 2007 در انگستان و فنلاند نیز 100 درصد کارت ها هوشمند (EMV) بوده اند، اما در سایر کشورها به طور میانگین 70 درصد کارت ها ارتقا یافته اند.

وی در خصوص تاریخچه کارت هوشمند در ایران نیز اظهار داشت:در ایران تعدادی کارت هوشمند با برنامه کاربردی کیف پول الکترونیکی در دو نوع استاندارد داخلی و اقتباسی از کارت هوشمند EMVصادر شده است.