آرشیو شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۹۵
ورزشی
۱۸

پیروزی بزرگ نفتی ها در رشت و تساوی شهرآورد اصفهان

هفته شانزدهم لیگ برتر دیروز با تساوی شهرآورد اصفهان، توقف خانگی تراکتورسازی مقابل تیم قعرنشین مس سرچشمه و پیروزی ارزشمند و پرگل نفت تهران مقابل داماش آن هم در رشت آغاز شد.

در شرایطی که دیروز همه نگاه ها متوجه جام حذفی و شهرآورد پایتخت بود، هفته شانزدهم لیگ برتر با برگزاری 7 دیدار همزمان در شهرهای مختلف در حالی آغاز شد که صرف نظر از حساسیت دیدارهای تیم های مدعی صدرنشینی و قعرجدولی ها، دیار نصف جهان هم شاهد شهرآورد سپاهان و ذوب آهن بود؛ جدالی که در آن ذوبی ها با وجود این که با تک گل محمد قاضی نیمه اول را برنده به رختکن رفتند، اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم خیلی زود گل تساوی را از جانواریو، هافبک برزیلی طلایی پوشان دریافت کردند و با وجود این که در ادامه و در دقیقه 57 حسن اشجاری، مدافع کناری سپاهان با کارت قرمز داور مواجه شد، اما تلاش دو تیم برای باز کردن مجدد دروازه ها حاصلی نداشت تا این شهرآورد با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه سپاهان با 27 و ذوب آهن با 21 امتیاز در رده های پنجم و هفتم قرار گرفتند.

اما بهترین نتیجه را دیروز حسین فرکی و شاگردانش در نفت تهران کسب کردند؛ آنها در رشت دست به کار بزرگی زدند و با کسب پیروزی 3 بر یک مقابل تیم آماده داماش، 30 امتیازی شده و رده دوم جدول را از تراکتورسازی پس گرفتند. این در حالی بود که تراکتورسازی در عین ناباوری در تبریز مقابل تیم ته جدولی مس سرچشمه با مساوی بدون گل متوقف شد؛ آن هم در شرایطی که مس سرچشمه از دقیقه 30 و به دنبال اخراج علی سامره 10 نفره شده بود. با این نتیجه تراکتورسازی با 28 امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد و مس هم با رسیدن به عدد 12 همچنان در قعر جدول باقی ماند.

نتایج بازی های دیروز لیگ

داماش یک- نفت تهران3/ فجرسپاسی2- شهرداری تبریز یک / سایپا 3- شاهین صفر/ مس صفر- صبا صفر/ تراکتورسازی صفر مس سرچشمه صفر/ سپاهان یک- ذوب آهن یک/ فولاد یک- ملوان صفر

برنامه ادامه هفته شانزدهم

سه شنبه 22 آذر: استقلال - نفت آبادان، ساعت 15/16

پنجشنبه 24 آذر: راه آهن - پرسپولیس، ساعت 15/16