آرشیو شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۹۵
حوادث
۱۹

وقوع زمین لرزه در اسفراین و پارسیان

وقوع زمین لرزه روز گذشته در شهر اسفراین از توابع خراسان شمالی و شهر یارسیان در استان هرمزگان و چند شهر دیگر، موجب وحشت ساکنان این شهرها شد و به چندین خانه در اسفراین خسارت زد.

به گزارش «جام جم»، وقوع 4 زمین لرزه با شدت بالاتر از 2 ریشتر در شهرستان اسفراین، موجب وحشت مردم شد و با وجود سردی هوا، ساکنان آن شب را در خیابان های این شهر سپری کردند. محمد محمدزاده، فرماندار اسفراین در ارتباط با پیامد زمین لرزه ها گفت: بر اثر این زمین لرزه ها تاکنون به تعدادی از خانه های روستای امین آباد آسیب رسیده و چندین خانواده در چادر اسکان یافته اند.

وی مرکز زمین لرزه 5 / 4 ریشتری را در روستای امین آباد در 5 کیلومتری اسفراین اعلام و تصریح کرد: 4 زمین لرزه با مقیاس 5 / 4، 3 / 3، 5 / 2 و 2 ریشتر به ثبت رسیده است و نیروهای امدادی در حال آماده باش به سر می برند. وی افزود: خوشبختانه این زمین لرزه ها خسارت جانی نداشته است.

زمین لرزه در پارسیان

گزارش دیگری نیز حاکی است، 2 زمین لرزه پی در پی صبح دیروز با قدرت 8 / 3 و 9 / 4 درجه ریشتر ساعت 23 / 6 و 52 / 6 در شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان به ثبت رسید و موجب ترس ساکنان این شهر شد. احمد غیبی، مدیرکل بحران استان هرمزگان در این باره به ایرنا گفت: این دو زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است. وی افزود: در حال حاضر کارشناسان به مناطق روستایی اعزام شده اند و با حفظ آمادگی، سعی در امدادرسانی به مردم را داریم.

زلزله در شهرهای مختلف

بنابراین گزارش، در 2 روز گذشته زمین لرزه در چند شهر دیگر از جمله لامرد فارس، آرادان سمنان، رودهن تهران، گاوبندی و بندر مقام هرمزگان، اشکنان فارس و بهاباد یزد نیز با مقیاس بالای 3 ریشتر به ثبت رسیده است.