آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
شهرستان ها
۱۱

همزمان با پرده برداری نمادین از سند شهید شهریاری گنجینه اسناد هویتی استان زنجان افتتاح شد

زنجان- خبرنگار کیهان:

گنجینه اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استان در محل ساختمان اداره کل ثبت احوال استان زنجان افتتاح شد.

مدیرکل ثبت احوال استان در این مراسم گفت: این گنجینه براساس نیاز جامعه امروزی در شناساندن مفاخر و مشاهیر و نخبگان برای آحاد مردم به ویژه نسل جدید ایجاد شده است.

سیدیعقوب حسینی از فراهم شدن زیرساخت های لازم برای صدور شناسنامه های افراد بالای 15 سال در استان خبر داد و در خصوص آرشیو اسناد گفت: تا پایان سال 700 هزار سند در استان باید آرشیو شوند که از این تعداد 500 هزار سند اسکن و تعداد 300 هزار آن در پایگاه اطلاع رسانی کشور قرار گرفته شده است.

وی افزود: طرح جمع آوری و تعیین تکلیف اسناد در کشور که از سال 90 و بنا به تاکید امام خامنه ای شروع شده سال 92 به پایان خواهد رسید که با روند حرکت استان، پیش بینی می کنیم این طرح تا اواسط سال 91 در استان به پایان برسد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان همچنین به کمبود فضای اداره اشاره کرد و گفت: به جهت احداث ساختمان ثبت احوال شهرستان زنجان و انتقال اداره شهرستان در این مکان با کمبود فضای اداری و کار مواجه هستیم.

وی همچنین از کمبود تجهیزات برای صدور شناسنامه های بالای 15 سال گفت: در صورت فراخوان برای تعویض شناسنامه ها امکانات موجود جوابگو نخواهد بود.وی در ادامه به کمبود نیروی انسانی پرداخت و اظهار داشت: در سفر دور سوم ریاست جمهوری 31 نفر سهمیه استخدامی برای ثبت احوال مصوب شده بود که از این تعداد فقط 2 نفر نیرو جذب شده است.