آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
توسعه
۶

انرژی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی: از عراق عقب تر نیستیم

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان این که وضعیت شرکت نفت مناطق مرکزی در مورد میادین مشترک با کشور عراق رضایت بخش است، اظهار کرد: در حال حاضر هشت دکل حفاری در میادین مشترک فعال است و هیچ گونه عقب افتادگی از کشور عراق در میادین مشترک نداریم.

مهدی فکور در مورد وضعیت تولید این میادین در سال گذشته گفت: تولید از سه میدان دهلران، نفت شهر و پایدار غرب در سال گذشته 105 درصد از برنامه تولید بیشتر بود. وی همچنین با تاکید بر این که در تولید از میادین مشترک با عراق عقب نیستیم، گفت: میزان برداشت از این میادین برای دو کشور برابر است، ضمن این که هیچ گاه اجازه نمی دهیم کار توسعه میادین مشترک تمام شود و در صورت امکان دائما در حال توسعه هستیم.

تمهیدات تامین حقابه کشاورزی پائیزه

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این که در تامین حقابه های کشاورزی استان ها اولویت وجود دارد، گفت: برای تامین آب پائیزه کشاورزان اصفهانی هم تمهیدات لازم صورت گرفته است.

محمدرضا عطارزاده ادامه داد: در این زمینه تلاش می شود تامین حقابه ها در تمام استان ها صورت گیرد و این کار هم اکنون نیز انجام می شود. وی با اشاره به این که طبق اولویت ها در صورتی که خشکسالی وجود نداشته باشد حقابه ها در تمام استان ها رعایت می شود، بیان داشت: با توجه به این که تقریبا تامین حقابه های کشاورزی دارای قراردادهای یکساله است، اما در این بخش تامین حقابه ها دارای اولویت همیشگی است. وی خاطرنشان کرد: با وجود این، در حال حاضر تقریبا مشکل خاصی در استان ها نداریم و این موضوع بیشتر در شرایط فعلی در استان اصفهان حاکم است که مشکلات زیادی داشته است، البته قول دادیم آب پائیزه کشاورزی آن را تامین کنیم و برای آن تمهیداتی صورت گرفته است. این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: در هر حال امیدواریم با بهبود بارش، تامین آب کشاورزی برای کشاورزان هم صورت گیرد. عطارزاده در این خصوص که تامین حقابه های کشاورزی در استان اصفهان منجر به طرح شکایتی شد که طی آن مطرح شده بود در اثر مدیریت نامناسب منابع آب، زاینده رود دچار خشکی شده است، گفت: ما هیچ شکایتی از سوی مردم و کشاورزان نداریم.