آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد

افزایش تولید انرژی در نیروگاه نکا

ساری- خبرنگار کیهان:

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: تولید انرژی در این نیروگاه در سال جاری با رشد 84/2 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

محمدابراهیم طالبیان در گفت وگو با کیهان با اشاره به این مطلب که نیروگاه شهید سلیمی نکا به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های ملی و از بزرگ ترین نیروگاه های کشور محسوب می شود، اظهار داشت: این نیروگاه دارای 4 واحد 440 مگاوات بخاری و دو واحد گازی به ظرفیت 6/137 مگاوات و یک توربین بخاری به ظرفیت 160 مگاوات است که در مجموع ظرفیت تولید این نیروگاه 2200 مگاوات می باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی مشکلات استفاده از آب شیرین کن برای نیروگاه در دستور کار قرار دارد، افزود: هزینه موردنظر برای تامین فیلتر این آب شیرین کن در برآورد اولیه 12 میلیارد تومان است.

طالبیان اظهار داشت: با توجه به تحریم های موجود سعی شده که امکانات و تجهیزات نیروگاه شهید سلیمی نکا از شرکت های داخلی تامین شود و در این راستا اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به افزایش 84/2 درصدی تولید انرژی این نیروگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: با این وجود مصرف گاز در تابستان امسال نسبت به سال گذشته 85/3 درصد کاهش داشته است.