آرشیو چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۶۲
اجتماعی
۴

محمد صحت هم رفت

شب تاسوعای حسینی به دیار باقی پرکشید و ظهر عاشورا در گرماگرم عزاداری برای سید و سالار شهیدان، پیامکی، خبر درگذشت این دوست را دوستی دیگر برایم ارسال کرد.

صحت که به تازگی از زیارت کربلای معلی آمده بود، خیلی زود دوباره هوایی شد و مزد «زیارت عاشورا»هایی را که هر روز می خواند، گرفت و به آرزوی خود هم رسید. رفت و در جوار رحمت حق آرمید.

با او از دیرباز آشنایی داشتیم. او از روزنامه نگاران قدیم روزنامه قدیمی کشور، اطلاعات بود. یادگارهایی از او در این روزنامه کهن ایرانی به جای مانده است. او با تاسیس روزنامه جمهوری اسلامی نیز به یاری روزنامه نگاران تازه کار شتافت و مدت ها همراهشان بود. کسانی که امروز پله های ترقی را در جاهای مختلف دو تا یکی طی کرده اند، او را به یاد دارند، زمانی که در این روزنامه، هم نگارش خبر یادشان می داد و هم صفحه بندی، بویژه صفحه اول را. سال 1373 نیز یکی از یاران روزنامه نوپای بود. ستون «به دنبال یک آگهی» او در صفحه اجتماعی و جست و جوهایش در لابه لای آگهی های روزنامه ها و پرداختن به آنها، خواندنی بود. آن آگهی «فروش در قدیمی» و یا آن پیرمردی که «به دنبال هم صحبت» می گشت. از او یادگارهایی در ایران سپید هم به جای مانده.