آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۶۴
سیاسی
۲

گزیده اخبار

شروع امور اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری

با ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به فرمانداری مشهد و سنندج؛ امور اجرایی انتخابات میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز رسما آغاز می شود.

با بستن تنگه هرمز اقتصاد امریکا و اروپا فلج می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که ایران با بستن تنگه هرمز می تواند اقتصاد اروپا و امریکا را فلج کند، گفت: هشدار ایران برای بستن تنگه هرمز بسیار جدی است و امریکایی ها بدانند که شوخی با ایران برای آنها گران تمام خواهد شد. حجت الاسلام حسین ابراهیمی با بیان این که در صورتی که امریکا به ایران حمله نظامی کند، ایران از تمام قدرت خود برای ضربه به منافع امریکا در سراسر جهان استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: یکی از پاسخ های قطعی ایران به حمله نظامی بستن تنگه هرمز است. وی در ادامه اظهار داشت: رزمایشی که قرار است از سوی نیروهای مسلح ایران برای بستن تنگه هرمز انجام شود، هشداری جدی به امریکایی هاست. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که ایران حق خود را برای بستن تنگه هرمز در شرایط اضطراری محفوظ می داند، تصریح کرد: در صورتی که ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کند، هیچ قدرتی نمی تواند مانع این کار شود.

تصمیم دولت عراق برای تعطیلی اردوگاه اشرف برگشت ناپذیر است

نخست وزیر عراق تاکید کرد که تصمیم دولتش برای بستن اردوگاه اشرف تا پایان سال جاری میلادی «برگشت ناپذیر» است. نوری المالکی، نخست وزیر عراق در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن رد درخواست های سازمان ملل مبنی بر خودداری از بستن اردوگاه اشرف اظهار کرد: تصمیمی که ما اتخاذ کرده ایم برگشت ناپذیر است بویژه به این دلیل که این سازمان (گروهک تروریستی منافقین) از بازدید نماینده سازمان ملل از اردوگاه اشرف سرباز زد.

سازمان انرژی اتمی، احداث یک سایت هسته ای جدید را تکذیب کرد

سازمان انرژی اتمی ایران، اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با احداث یک سایت هسته ای جدید را تکذیب کرد. روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری ها مبنی بر احداث یک سایت هسته ای جدید در کشور، صحت نداشته و تکذیب می گردد. به تازگی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احداث یک سایت هسته ای جدید در کشور خبر داده بود.