آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۶۴
توسعه
۶

قیمت برق تغییری نمی کند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ثابت ماندن بهای مصرف برق تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها در کشور خبر داد.

محمد بهزاد در مراسم بهره برداری از پست برق و کانال انرژی بوعلی - سپاد در مشهد بیان کرد: طبق قانون ما مجاز هستیم برق را تا 20درصد افزایش دهیم اما در حال حاضر منتظر دستور ستاد هدفمندی یارانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ برق در سال گذشته 430 ریال بوده افزود: سال جاری نیز همین مبلغ در نظر گرفته شده و هنوز این رقم افزایش نیافته است.

بهزاد افزود: هدفمندی یارانه ها تاثیری مثبت در مصرف بهینه برق داشته و صرفه جویی مردم در استفاده از برق نشان دهنده همکاری آنان در اجرای بهتر قانون هدفمندی بوده است.

وی با بیان این مطلب که یک سال از بحث هدفمندی یارانه ها می گذرد و در این زمینه اکثر برنامه های ما در راستای برق رسانی محقق شده است، عنوان کرد: پیش از هدفمندی 58 درصد افراد زیر الگوی مصرف از منابع برق استفاده می کردند که پس از هدفمندی این میزان14درصد رشد داشته است.

این مسئول درخصوص افرادی که بیش از دو برابر الگو مصرف می کردند، گفت: پیش از هدفمندی یارانه ها افرادی که بیش از دو برابر الگو مصرف می کردند 7 درصد بودند که بعد از هدفمندی این میزان به 3/1 درصد کاهش یافت. بهزاد با بیان اینکه کلمه خاموشی برق معنایی ندارد افزود: در حال حاضر در کشور و به ویژه در مشهد خاموشی برق بسیار کم اتفاق می افتد و در حال حاضر همه ما در زمینه پایداری و تقویت این انرژی فعالیت می کنیم.

وی درخصوص سوال خبرنگاری در مورد کارخانجاتی که در اجرای هدفمندی دچار مشکل شده اند، بیان کرد: هیچ کارخانه ای در اجرای هدفمندی یارانه ها به دلیل بدهی برق تعطیل نشده و وزارت صنایع با هماهنگی مجموعه برق سراسری به آنها وام می دهد.

وی ادامه داد: همچنین تا جایی که امکان داشته باشد به کارخانه ها به منظور پرداخت بدهی برق، تقسیط داده می شود.