آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۱۱
ایران
۱۵

راه اندازی پروازهای بین المللی در مرز هوایی بم

بم طی 8 سال گذشته ازجمله شهرهای ایران بود که کمترین امکانات را داشت، اما امروزه پس از 8 سال در سالروز رخداد زلزله در این شهر، مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از راه اندازی پروازهای بین المللی مرز هوایی بم در آینده ای نه چندان دور خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، تیمور امیری گفت: شرکت فرودگاه های کشور و سازمان هواپیمایی کشور به توافقات لازم در این امر رسیده اند و در حال حاضر منتظر ابلاغیه وزارت کشور و هیات دولت هستیم. وی افزود: در حال حاضر فرودگاه بم 2 پرواز از تهران به این شهرستان دارد که در روزهای شنبه و چهارشنبه انجام می شود و امید داریم با افزودن روز دوشنبه، تعداد پروازها را به 3 پرواز افزایش دهیم.امیری به مهم ترین اقدام این فرودگاه اشاره کرد و گفت: بهسازی ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه بم که در زلزله 8 سال پیش رخ داده بود و همچنین تغییر ساختاری و فیزیکی ساختمان های منازل سازمانی فرودگاه به منظور دریافت پایان کار از شهرداری از دیگر اقدامات فرودگاه بم بوده است. وی به سفر دوم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در سفر دوم ریاست جمهوری به کرمان، 34 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان اداری برج مراقبت فرودگاه بم اختصاص یافت که در حال حاضر مطالعات اولیه آن در حال اتمام است.

به گفته امیری، پس از زلزله سال 1382، این فرودگاه برای ارتباط با سایر نقاط استان مجهز به یک دستگاه بی سیم شده است که در صورت وقوع زلزله مجدد از طریق این بی سیم می توان ارتباطات لازم را برقرار کرد.