آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
سیاسی
۲

گزیده اخبار

تشکیل جلسه شورای عالی اداری به ریاست معاون اول رئیس جمهور

جلسه شورای عالی اداری به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه طرح ادغام سازمان امور اراضی در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از طرح دیدگاه ها و پیشنهادات مختلف به تصویب رسید.

برگزاری نخستین جلسه دادگاه جاسوس امریکایی

نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات امیر میرزایی حکمتی که چندی پیش به اتهام جاسوسی برای امریکا بازداشت شده بود روز گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه این دادگاه، کیفرخواست متهم توسط نماینده دادستان قرائت شد؛ این کیفرخواست براساس گزارشات مدیرکل حقوقی و قضایی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات و اقاریر خود متهم تنظیم شده بود.

در این کیفرخواست بر همکاری حکمتی با دولت متخاصم امریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید شده بود. پس از قرائت کیفرخواست، متهم در برابر سوالات قاضی صلواتی از خود دفاع کرد و ضمن اقرار به انگیزه خود برای نفوذ در سیستم های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا، اظهار داشت: من در این ماموریت فریب سازمان جاسوسی امریکا را خوردم. پس از سخنان حکمتی، صمدی وکیل مدافع متهم نیز به ایراد دفاعیات خود پرداخت.

در پایان این جلسه، قاضی صلواتی اعلام کرد که پس از ارائه لایحه دفاعیه وکیل به دادگاه و بررسی های لازم، حکم نهایی صادر خواهد شد.