آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
اجتماعی
۴

آغاز ساماندهی تجویز داروهای گران سرطانی

معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز اجرای طرح ساماندهی تجویز داروهای گرانقیمت بیماران صعب العلاج بویژه سرطان با پوشش 80 درصدی هزینه داروی پر مصرف «هرسپتین» خبر داد.

دکتر سید حسن امامی رضوی گفت: این طرح با پوشش 80 درصدی هزینه داروی گرانقیمت هرسپتین آغاز می شود که در گذشته پوشش این داروی غیر بیمه ای 30 درصد بود. وی افزود: هزینه یک دوره درمان با این دارو حدود

50 میلیون تومان است که قبلا 30 درصد آن از سوی وزارت بهداشت پوشش داده می شد و اکنون با اصلاح روش تجویز و میزان دز مصرفی آن، پوشش هزینه این دارو برای بیماران سرطانی به 80 درصد می رسد. معاون وزیر بهداشت گفت: روش مناسب تجویز این دارو بر اساس نظام جدید، تجویز 9 هفته ای است که خود به خود موجب کاهش هزینه ها و هدر رفتن منابع می شود. وی با بیان اینکه این دارو زیر پوشش بیمه و یارانه دارو نیست و فقط یک شرکت در ایران آن را تولید می کند، اظهار کرد: البته با دستور رئیس جمهوری این دارو در انتظار قرار گرفتن در فهرست داروهای بیمه ای قرار دارد که اگر این اتفاق بیفتد از اعتبار آن برای حمایت از سایر داروهای گرانقیمت بیماران صعب العلاج استفاده می کنیم. امامی رضوی گفت: این برنامه در همه بیمارستان های کشور اجرا می شود و به تدریج داروهای دیگر زیر پوشش این نوع حمایت قرار می گیرند، اما باید توجه داشت که حتی داروهای تک نسخه ای هم در صورتی می توانند مورد حمایت قرار گیرند که مجوز شورای بررسی دارویی کشور را داشته باشند.