آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
ایران زمین
۱۱

تفویض اختیار ثبت سفارش خرمشهر به منطقه آزاد اروند

گروه«ایران زمین» با هماهنگی سازمان بازرگانی خوزستان اختیارات ثبت سفارش کالادر شهرستان خرمشهر به منطقه آزاد اروند تفویض شد.

عبدالامیر ربیهاوی رئیس اداره بازرگانی خرمشهر در گفت وگو با فارس اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بازرگانی استان مقرر شد، از این پس تمام امور مربوط به ثبت سفارش واردات کالادر خرمشهر با حضور نماینده تام الاختیار اداره بازرگانی این شهرستان صورت گیرد.

وی با تشریح مراحل ثبت سفارش کالاگفت:همه واردکنندگان کالادر خرمشهر باید دارای کارت بازرگانی صادر شده توسط اتاق بازرگانی این شهرستان باشند که به وسیله آن می توانند نسبت به سفارش کالای مورد نظر برای واردات در سامانه سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند.

رئیس اداره بازرگانی خرمشهر افزود: واردکننده ها باید قبل از ارائه سفارش خود به این سامانه یک کد را از آن دریافت کرده و سپس کد را وارد سامانه کنند تا فایلی در اختیار آنان قرار گیرد.

ربیهاوی ادامه داد: در ادامه این مراحل پیش فاکتور صادر شده توسط کشور مبدا برای کالای مورد نظر در سامانه وارد شده و ادارات بازرگانی مربوطه آن را در کارتابل خود چک کرده و نوع کالای سفارشی را بررسی می کنند. وی با اشاره به لزوم مطابقت نوع کالای سفارش شده با قوانین و مقررات صادرات کشور خاطرنشان کرد: درصورتی که کالابا قوانین سال90 مطابقت داشته و هیچ منع قانونی برای ورود آن نباشد ثبت سفارش کالابعد از الصاق هولوگرام و مهر برجسته بر فرم مخصوص و همچنین با امضای رئیس اداره بازرگانی مربوطه انجام می گیرد.

رئیس اداره بازرگانی خرمشهر با بیان اینکه همه کارهای ذکر شده از این پس توسط منطقه آزاد اروند انجام می شود، تصریح کرد: به دنبال دستور سازمان بازرگانی استان مبنی بر تفویض اختیارات انجام همه این امور به منطقه آزاد اروند و با هماهنگی های لازم، مراحل تفویض اختیار انجام گرفته و ثبت سفارش کالااز عهده اداره بازرگانی خرمشهر خارج شد.

ربیهاوی با اشاره به اینکه تنها دارندگان کارت های بازرگانی خرمشهر می توانند ثبت سفارش خود را از طریق منطقه آزاد اروند انجام دهند، اظهار داشت: هماهنگی ها و مذاکراتی صورت گرفته که در صورت تامین امکانات، نیرو و محل مورد نیاز برای انجام این کار، ثبت سفارش شهرستان آبادان نیز از طریق منطقه آزاد انجام شود.

ربیهاوی گفت: چنانچه منطقه آزاد اروند موافقت کند می توان ثبت سفارش کل کارت های صادره اتاق های بازرگانی کشور را در این منطقه به انجام رساند.