آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
محیط زیست
۱۴

جنگل ابر باید در فهرست مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار گیرد

مدیرکل امور منابع جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان جنگل ها با قرار گرفتن جنگل ابر در لیست مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست کاملا موافق است.

فریبرز غیبی افزود: مسئولان سازمان جنگل ها حتی اعتقاد دارند بخشی از جنگل ابر که حیات وحش منحصر به فردی نیز دارد بایستی به عنوان منطقه امن در سازمان محیط زیست در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها از موضع خود در زمینه جلوگیری از ساخت جاده خارج از ضوابط در جنگل ابر کوتاه نمی آید، تصریح کرد: حتی اگر این جنگل جزو مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست قرار نگیرد، سازمان جنگل ها جنگل ابر را به عنوان یک ذخیره گاه جنگلی معرفی می کند و با سختگیری و جدیت بیشتری حفاظت آن را دنبال می کند.

غیبی با اشاره به تهیه برنامه اقدام ملی جنگل از طریق این سازمان گفت: در این برنامه بر خط قرمزهای سازمان جنگل ها تاکید شده که یکی از مهمترین این خط قرمزها جنگل ابر و جنگل دنا است.وی درباره گزارشات رسیده مبنی بر قطع تعدادی درخت در جنگل ابر اظهار داشت: سازمان جنگل ها این افراد را شناسایی و بدون در نظر گرفتن پست و مقام آنها را به محاکم قضایی معرفی کرده است.