آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
مدیریت شهری
۱۶

30 درصد از جمعیت شهری در بافت های فرسوده سکونت دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 30 درصد از جمعیت شهری کل کشور در بافت های فرسوده و بخش مسکن غیر رسمی سکونت دارند.

مجید کیان پور اظهار داشت: 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور وجود دارد که 2/11 درصد از جمعیت شهری کشور در این مناطق سکونت دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه سالانه باید 10 درصد از بافت های فرسوده شهری در کشور بهسازی شوند و بر این اساس سالانه باید شش هزار و 500 هکتار بافت فرسوده بازسازی شود.

وی با اشاره به این که برای 33 هزار هکتار از بافت فرسوده شهری کشور طرح مطالعاتی در دست تهیه است، افزود: طرح 18 هزار هکتار تاکنون به تصویب رسیده است و 10 هزار هکتار نیز در مرحله تهیه و به کارگیری مشاور قرار دارد.

وی تاکید کرد: برای 55 هزار هکتار از بافت های فرسوده شهری کشور باید تا پایان سال 91 تعیین تکلیف شود. وی با بیان این که در بازسازی بافت فرسوده شهری کشور به ازای هر واحد مسکونی بین 2/2 تا 2/3 واحدمسکونی اضافه می شود، افزود: سالیانه 420هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری باید بازسازی شوند. کیان پور با بیان این که 44 هزارهکتار بافت حاشیه ای با اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این مناطق گاهی حتی از امکانات اولیه نیز برخوردار نیستند و با برنامه ریزی در استان ها باید به توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق پرداخته شود. وی افزود: در 60 شهر کشور طرح نوسازی برای بافت حاشیه ای شهرها که سکونت غیررسمی در آنها وجود دارد تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: بافت های فرسوده شهری و مناطق حاشیه ای شهرها که در آن سکونت غیررسمی انجام شده است 20 درصد از بافت شهری را در کشور شامل می شود.