آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
ورزشی
۱۲

گفت وگوی اختصاصی

5 پله تا صعود به المپیک

رقابت های بین المللی بدمینتون جام فجر که در تقویم جهانی نیز به ثبت رسیده است فرصت بسیار خوبی را در اختیار ملی پوشان بدمینتون ایران قرار داده است تا با انجام بازی های خانگی و همچنین حمایت های هواداران این ورزش پرتحرک ضمن بالابردن رنکینگ خود، شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک لندن افزایش بدهند.

کاوه مهرابی ملی پوش باسابقه و المپیکی کشورمان که از 10 سال قبل با سکونت در کشور دانمارک تمرینات خود را در بزرگترین آکادمی بین المللی و حرفه ای جهان پیگیری می کند پس از کسب نشان نقره رقابت های بین المللی سوریه این روزها خود را برای حضور موفق در رقابت های جام فجر آماده می کند. این قهرمان ملی در گفت و گو با خبرنگار از شانس بالای خود برای کسب سهمیه المپیک لندن گفت. مهرابی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال آینده باید در 8 تورنمنت بین المللی شرکت کند، گفت: در حال حاضر در رنکینگ 85 جهان قرار دارم و در چهار تورنمنت های پیش رو که در ایران، اوگاندا، آلمان و سوئیس برگزار خواهد شد سعی می کنم با جمع آوری امتیازات لازم رنکینگ خودم را به 80 برسانم تا باردیگر سهمیه المپیک را به دست بیاورم.

وی درباره تورنمنت بین المللی فجر گفت: با توجه به اینکه این تورنمنت در تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد و امتیازات آن در رنکینگ جهانی محسوب می شود بهترین های جهان از 40 کشور جهان در این مسابقات حاضر خواهند شد. هم اکنون نفر اول کانادا به همراه برترین های اندونزی و ترکیه برای حضور در این تورنمنت اعلام آمادگی کرده اند. مهرابی که تاکنون چهار بار موفق به کسب مدال برنز تورنمنت دهه فجر شده است این بار هدف خود را صعود به فینال عنوان کرد و گفت: حضور مربیان و بازیکنان تمرینی از کشور اندونزی نقش زیادی در موفقیت ملی پوشان ایران داشته است و امیدوارم باردیگر بتوانم برای کشورم افتخار آفرین باشم.