آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
شوک امروز
۲۲

روز هجوم انگلیسی ها به فروشگاه های لندن

دومین روز کریسمس در انگلیس که طبق سنت دیرینه به روز عیدی دادن و عیدی گرفتن معروف شده است، صدها هزار تن از ساکنان لندن به فروشگاه های بزرگ شهر هجوم بردند تا به خرید هدایای مورد نظرشان بپردازند.

البته از قدیم، در این روز که به «باکینگ دی» یا همان روز عیدی دادن معروف بود، معمولا ثروتمندان و مالکان بزرگ به خدمتکاران شان هدایایی به عنوان عیدی می دادند تا اینکه به تدریج عیدی دادن و عیدی گرفتن در این روز بین تمامی اقشار عمومیت پیدا کرد.

امسال نیز طبق سنت خیل عظیمی از مردم انگلیس به خیابان آکسفورد و مراکز بزرگ فروش اجناس روی آوردند که ناگهان در میان ازدحام و شلوغی جوان 18 ساله ای فریادی دردناک کشید و پیکر خون آلودش نقش بر زمین شد. به گفته شاهدان این پسر جوان در شلوغی خیابان، ناگهان توسط چند مهاجم هدف ضربات چاقو قرار گرفت و پس از چند لحظه تلوتلوخوران بر زمین افتاد.

مقامات پلیس حاضر در محل بلافاصله به اطراف جوان زخمی حلقه زدند و پس از متفرق کردن مردم و بستن در فروشگاه ها به روی مشتریان راهی برای حرکت گروه های امداد باز کردند. ضربات چاقو آنقدر کاری بود که کاری از دست پزشکان بر نیامد و این پسر جوان سومالیایی در کف خیابان جان داد.

جولز ماتسون عکاس یکی از مجلات انگلیس که در محل جنایت بود می گوید: «پلیس با تمام توان جمعیت را به داخل فروشگاه ها می فرستاد و درها را می بست و به دستگیری افراد مظنون می پرداخت. در این حادثه یازده نفر مظنون دستگیر شدند که تحت بازجویی قرار دارند. ضمنا چاقوی ضامن داری که جان پسرک را گرفته بود در محل حادثه

پیدا شد.

اما تراژدی «باکینگ دی» به همین جا ختم نشد دقایقی از مرگ پسر جوان سیاهپوست نگذشته بود که گزارش یک چاقوکشی دیگر در حوالی همان خیابان به ماموران پلیس رسید. در حادثه دوم، جوانی از ناحیه ران پا بشدت مجروح بود که با این حال توانست از مرگ نجات یابد و به بیمارستان منتقل شد. پلیس هنوز از عاملان این حادثه یا انگیزه آنها اطلاعاتی ندارد اما تحقیقات برای شناسایی ضاربان دو جوان ادامه دارد.