آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
شوک امروز
۲۳

تقاضای خرید تابوت های عجیب برای مردگان

در دنیای عجیب و غریب، یک نجار آفریقایی هم تصمیم گرفته ظرافت هنری اش را در ساخت تابوت ها به کار ببرد.

این نجار هنرمند، تابوت های مضحکی به شکل اشیاء، میوه ها و جانوران مختلف ساخته است. به عنوان مثال تابوت هایی به شکل پرندگان، کوسه ماهی ها یا اشیایی چون هواپیما و اتومبیل و تلفن همراه به بازار مردگان عرضه کرده که اتفاقا مشتریان و طالبان بسیاری هم خریدار آنها برای مردگان شان شده اند.

«پاجو» یک نجار و تابوت ساز 66 ساله است که در غنا واقع در غرب آفریقا کارگاهش را راه اندازی کرده و تا کنون صدها تابوت با انواع شکل ها را به خانواده های فوت شدگان فروخته است. گفته می شود این نجار هنرمند تصمیم دارد نمونه هایی از تابوت هایش را در یکی از گالری های لندن به تماشای عموم بگذارد. همچنین مدیران موزه ای در بریتانیا با نجار آفریقایی وارد مذاکره شده اند که تابوت های ابداعی او را در موزه خود نگهداری کنند تا مردم به تماشای آنها بیایند. به گزارش خبرگزاری ها هزاران نفر از مردم انگلیس پس از مشاهده تابوت های نجار غنایی در اینترنت، اعلام کرده اند می خواهند پس از مرگ با چنین تابوت هایی به خاک سپرده شوند.

هر ساله 600هزار نفر در انگلستان می میرند. تابوت هایی به شکل موز، روبات و لکوموتیو در میان مردم انگلستان خریدار پیدا کرده است.