آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۷۴۴۶
صفحه اول
۱

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی: بیداری اسلامی پژواک پیام انقلاب اسلامی ایران در جهان است

یادگار حضرت امام(ره) حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی گفت: پیام انقلاب ایران، چنان عمیق و موثر بود که پژواک آن، این روز ها به روشنی، در جهان شنیده می شود، پیامی که در یک کلام، بیداری اسلامی یا به عبارت دیگر، بیداری معنوی است.

یاد گار امام خمینی(ره) در مراسم ویژه تجدید بیعت وزیر و معاونان وزارت امور خارجه و همچنین، سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی با آرمان های امام خمینی که با اهدای تاج گل به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب همراه بود اظهار داشت: پیام انقلاب ما حاکم کردن معنویت توام با عدالت در مدیریت جهانی است که هم اکنون در جهان دیده می شود. امروز، بیداری اسلامی، تذکار پیام انقلاب اسلامی است.

یادگار امام در ادامه به آفت ها و آسیب های اجتماعی بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر مانند همه مسائل دیگر، از این بیداری بزرگ، مراقبت نشود، آفت زده می شود. بزرگ ترین آفت هر چیزی، در درون خود آن است. برای اینکه چیزی زمین بخورد، کافی است در آن افراط شود.

وی با اشاره به انتخابات اخیر مصر گفت: ترس از قبضه انقلاب توسط سلفی ها، نکته درستی است. ویژگی افراطی ها این است که یک مرتبه خود را در بالاترین نقطه مدیریت می نشانند.

یادگار امام با تاکید بر به کار بردن طالبانیسم به جای سفلی گری اظهار داشت: طالبانی گری یک آفت است. اگر مراقب نشویم، مدعیان این روش، با توسط به شیوه های خاص، به معنویت و بیداری تیر خلاص می زنند.

یادگار امام با بیان اینکه ائمه الگوی انقلاب و مظهر تعادل هستند، گفت: مذهب اهل بیت، بویژه امامیه در میان تمام فرق اسلامی، نقطه تعادل است. در همه دوره های اسلامی، هیچ نحله ای به اندازه شیعه، در نقطه اعتدال نایستاده است. انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مذهب اهل بیت، بزرگ ترین پایگاه و ویژگی خود را در تعادل می داند.

وی افزود: امروز با گام سوم پیام تاریخی امام مواجه هستیم. این جریان از دو ناحیه لطمه می خورد.

یکی از طرف کسانی که از بیخ، معنویت و دین را رد می کنند و دیگری از سوی کسانی است که افراطی گری می کنند.