آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۷۴۴۶
صفحه اول
۱

هنیه: قدس در خطر حقیقی است

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین (حماس) که به سودان سفر کرده است، با بیان اینکه قدس در خطری حقیقی است و این هشدار او سخن تبلیغاتی نیست، تاکید کرد نجات قدس نیاز به زلزله ای شدید دارد.

به گزارش فارس، اسماعیل هنیه که وارد خارطوم پایتخت سودان شد و با عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد، مسلمانان را به یاری قدس فراخواند.در روزهای گذشته رژیم صهیونیستی طرح های یهودی سازی قدس را تشدید کرده است و در صدد است در پارلمان خود قانونی تصویب کند که بر اساس آن شهر قدس اشغالی پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شود.

اسماعیل هنیه که به همراه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به سودان رفته است، در نماز جمعه مسجد النور خارطوم اعلام کرد: دشمن و اقدامات آن نیاز به زلزله ای شدید دارد تا هجوم آن به طرف قدس و مسجدالاقصی و کرانه باختری را متوقف کند.نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: قدس در خطری حقیقی است. این حرف من سخن تبلیغاتی نیست. اشغالگران در شرف به پایان بردن روند یهودی سازی و شهرک سازی و تغییر دادن چهره قدس و مسجدالاقصی و دور کردن نمایندگان از قدس و نابود کردن منازل هزاران فلسطینی است.

هنیه با بیان اینکه قدس به دو امر حمایت مالی و حمایت سیاسی نیاز دارد، افزود: قدس اکنون نیازمند موضع عربی اسلامی و نیازمند یاری سیاسی، رسانه ای و انسانی است.تاکنون نهادها و شخصیت های مختلف عربی اسلامی درباره این اقدام تل آویو برای پایتخت اعلام کردن قدس برای رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.