آرشیو دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۱۵
صفحه اول
۱

شهروندان مراقب نقل و انتقال وکالتی خودرو باشند

معاون فنی مهندسی راهور ناجا از ممنوعیت نقل و انتقال وکالتی و قولنامه ای خودروها به رانندگان خبر داد و گفت: رانندگان از نقل و انتقال خودروها بدون تعویض پلاک خودداری کنند و هیچگاه پلاک شخصی شان را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

به گزارش مهر، سرهنگ علیرضا جهانگیری با بیان این که اگر پلاک در مهلت مقرر تعویض نشود، فرد متخلف 50 هزار تومان جریمه می شود، افزود: اعلام نکردن تغییر آدرس نیز 50 هزار تومان جریمه دارد بنابراین شهروندان می توانند برای تعویض پلاک و اعلام آدرس جدید به مراکز پلیس 10+ و راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

هشدار برای خرید خودروهای گذرموقت

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا در خصوص خرید خودروهای گذر موقت نیز هشدار داد و گفت: اگر خودروی گذرموقتی وارد کشور شود و پس از مهلت قانونی از کشور خارج نشود، یا نسبت به تمدید مجوز اقدام نکند، در حکم کالای قاچاق محسوب می شود؛ این در حالی است که تنها ثبت کننده سفارش این خودروها یا راننده قانونی آن می تواند از خودرو استفاده کند و استفاده هر فرد دیگری تخلف است. به گفته جهانگیری نقل و انتقال این خودروها غیرقانونی است و متاسفانه در برخی از پرونده ها افراد ثبت کننده سفارش در گمرک پس از نقل و انتقال خودرو و دریافت پول از کشور خارج می شوند.وی تصریح کرد: 38 مرکز خدمات خودرویی و 186 دفتر ثبت نقل و انتقال خودرو در کشور وجود دارد که رانندگان برای نقل و انتقال می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

تغییر در نحوه صدور گواهینامه رانندگی

معاون فنی مهندسی راهور ناجا از اصلاح آیین نامه پلیس راهور و برخی تغییرات در نحوه صدور گواهینامه خبر داد و گفت: بزودی با بازنگری اساسی که در آیین نامه پلیس راهور انجام خواهد شد، شاهد برخی تغییرات مهم در نحوه صدور گواهینامه های رانندگی خواهیم بود.

سرهنگ علیرضا جهانگیری با تاکید بر این که از ابتدای سال آینده خودروهای سبک حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی های بدون کیسه هوا شماره گذاری نخواهند شد، افزود: بر اساس تصمیم هیات دولت، خودروهای سبک حمل و نقل عمومی شهری از ابتدای سال آینده باید دارای کیسه هوا باشند، زیرا این خودروها بدون کیسه هوا شماره گذاری نخواهند شد.