آرشیو دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۱۵
جهان
۶

50 کشته در درگیری های نیجریه

سخنگوی دولت منطقه ای ایالت «ایبونی» در نیجریه اعلام کرد چند گروه مخالف در این ایالت که در شرق نیجریه مستقر هستند، شنبه شب با یکدیگر درگیر شدند که در این درگیری ها دست کم 50 نفر جان باختند، اما نشانه ای که مشخص کند این درگیری ها به دنبال ناآرامی های اخیر در کشور بوده، به دست نیامده است. در همین حال گودلاک جاناتان، رئیس جمهور نیجریه در مناطق شمالی این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در بین مناطقی که در آنها حالت فوق العاده اعلام شده است، 2 منطقه بورنو و یوبی در مرز نیجریه هستند که با اعلام حالت فوق العاده مرزهای شمالی این کشور با چاد، نیجر و کامرون بسته می شود.

رئیس جمهور نیجریه اظهار کرد: رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه را مکلف کرده تا تدابیر لازم از جمله تشکیل یک نیروی ویژه برای مبارزه با تروریست ها را اتخاذ کند.

رئیس جمهور نیجریه که خود مسیحی است از رهبران سیاسی ایالت های شمالی این کشور خواست تا تمام تلاش خود را برای همکاری جهت پایان دادن به وضعیت کنونی به کار گیرند.

گودلاک جاناتان هفته گذشته نیز در یک پیام تلویزیونی و به دنبال چندین انفجار اخیر این کشور که در برخی کلیساها و مراکز مذهبی رخ داد، اعلام کرد مرزهای خود را با برخی کشورها بسته است و تا بازگشت شرایط به وضعیت طبیعی این امر ادامه خواهد داشت.

اویه اندرو ازازی، مشاور امنیت ملی نیجریه تصریح کرد با وجود توقف مذاکرات رسمی با گروه تروریستی بوکو حرام، مذاکرات مقامات امنیتی نیجریه با برخی اعضای میانه رو این گروه همچنان ادامه خواهد داشت.