آرشیو دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۱۵
سلامت
۱۶

مصرف زیاد گوشت قرمز سرطان کلیه می آورد

در یک مطالعه جدید روی هزاران فرد بالغ در آمریکا معلوم شد افرادی که زیاد گوشت قرمز می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلابه برخی از انواع سرطان کلیه قرار دارند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در این مطالعه با انتشار یافته های خود در مجله آمریکایی تغذیه بالینی تاکید کردند افراد میانسالی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را دارند 19 درصد بیشتر از دیگران به این سرطان مبتلامی شوند. بعلاوه هرچه مقدار مصرف مواد شیمیایی موجود در گوشت قرمز کبابی و باربیکیو بیشتر باشد، خطر ابتلابه این بیماری نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

بر اساس گزارش رویترز، دکتر کاری دانیل، متخصص انستیتو ملی سرطان در آمریکا در همین رابطه خاطرنشان ساخت: یافته های جدید ما تاییدی بر دستورالعمل های رژیم غذایی انجمن سرطان آمریکا در جهت پیشگیری از سرطان است. در این دستورالعمل ها تاکید شده است که مصرف گوشت قرمز باید محدود باشد و به جای گوشت قرمز و فرآوری شده باید طبخ این ماده غذایی به شکل سالم مثلابه صورت آب پز صورت می گیرد.

سرطان های کلیه انواع مختلفی دارد که 2 نوع شایع تر آن شامل «آدنوکاسینوم» کلیه و تومور«ویلمز» هستند. تومور ویلمز مخصوص شیرخواران و کودکان است که اکثرا خود را به صورت توده شکمی نشان می دهد. در مقابل آدنوکاسینوم کلیه که شایع ترین سرطان اولیه کلیه است در مردان شایع تربوده و بیشتر در افراد میانسال و مسن دیده می شود. استعمال سیگار می تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد. علائم معمول این بیماری به صورت درد پهلو، لمس توده در پهلو و دیدن خون در ادرار بروز می کنند که وجود این علائم نشانه پیشرفته بودن سرطان است.