آرشیو دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۸
اخبار خارجی
۱۶

اعتراض به سبک کشورهای عربی آلمانی ها: وولف باید برکنار شود

مردم آلمان در اعتراض به فساد مالی رئیس جمهورشان مقابل ساختمان محل اقامت ریاست جمهوری تجمع و خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش خبرگزاریها، شماری از مردم آلمان روز شنبه پس از افشای فساد مالی «کریستین وولف» رئیس جمهور این کشور، روز شنبه با تجمع مقابل ساختمان ریاست جمهوری خواستار استعفای وی شدند.

معترضان با درآوردن کفش های خود و گرفتن آن به سمت ساختمان فریاد می زدند: «وولف باید برود!»

سایت خبری «دویچه وله» در این باره نوشت: «معترضان با فریاد وولف باید برود. کفش های خود را همچون معترضان در کشورهای عربی بالای سر خود چرخاندند. در کشورهای عربی این اقدام به معنای تحقیر و توهین تلقی می شود.»

رئیس جمهور آلمان از ماه دسامبر 2011 به اتهام استفاده از نفوذ خود برای دریافت یک وام 500 هزار یورویی با بهره کم تحت فشار قرار دارد. رئیس جمهور 52 ساله آلمان همچنین متهم است یک روزنامه را تحت فشار قرار داده تا ماجرای فساد مالی وی را منتشر نکند. پس از افزایش فشارها «وولف»، چند روز پیش با حضور در یک برنامه تلویزیونی، از مردم عذرخواهی کرد اما اعلام کرد، حاضر نیست به خواست مردم مبنی بر کناره گیری از قدرت تن دهد.

به گزارش فارس، معترضان آلمانی معتقدند، «وولف» شایستگی بودن در این سمت را ندارد. برخی رسانه ها با انتشار این خبر نوشتند، رئیس جمهور آلمان با این اقدام باعث رسوایی و شرمساری «مرکل» صدراعظم آلمان شده است. در عین حال خبر می رسد، «مرکل» اعلام کرده، همچنان از رئیس جمهور حمایت می کند.