آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار خارجی
۱۶

حمله افراد مسلح در سوریه به ناظران اتحادیه عرب

سرویس خارجی-

در پی انتشار گزارش اتحادیه عرب مبنی بر دخالت تروریست ها در ناآرامی های سوریه، افراد مسلح در شهر حمص به ناظران اتحادیه عرب حمله کردند.

این افراد مسلح به سوی خودرو حامل ناظران آتش گشودند که به خودروی ناظران آسیب جدی وارد آمد ولی به هیچ یک از آنها آسیبی نرسید. در این حمله خودروهای پلیس سوریه که ماموریت تامین امنیت ناظران را بر عهده دارند آسیب دیدند.

این حمله تروریستی در حالی صورت می گیرد که کمیته وزارتی اتحادیه عرب در بیانیه خود اعلام کرده بود که دولت دمشق به تعهدات خود پایبند و با هیئت ناظران همکاری داشته است و گروه های مسلح مسئول ناآرامی های اخیر در این کشور هستند.

تا پیش از این کشورهای عربی و غربی بدون اذعان به حضور افراد مسلح دولت سوریه را به سرکوب مردم متهم می کردند اما دولت سوریه تاکید می کرد که در حال مقابله با افراد مسلحی است که تاکنون بیش از 1200 نیروی پلیس و ارتش را به همراه صدها نفر از مردم کشته اند.

ناظران اتحادیه عرب در 26 دسامبر گذشته وارد سوریه شدند تا اوضاع این کشور را بررسی و در مورد ناآرامی ها اظهار نظر کنند.

این در حالی است که اتحادیه عرب اعلام کرده که تعداد ناظران خود را تا پایان هفته جاری به 200 نفر خواهد رساند.

در همین رابطه «نواف موسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت، مهم ترین هدف غرب برای سیطره بر سوریه تبدیل این کشور به پایگاهی علیه کشورهای منطقه است.

«مصطفی کمالاک» رهبر حزب سعادت ترکیه نیز هشدار داد که هرگونه مداخله نظامی در سوریه صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه را بر هم می زند.