آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار خارجی
۱۶

به دلیل هراس از سرایت بیداری اسلامی منطقه کویت برگزاری تظاهرات را ممنوع کرد

دولت کویت از ترس سرایت بیداری اسلامی منطقه برگزاری هرگونه تظاهرات در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور کویت روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که اجازه برگزاری هیچگونه تجمع و تظاهراتی را در کشور نخواهد داد.

این در حالی است که مخالفان دولت کویت اعلام کرده بودند که قصد دارند روز جمعه تظاهرات مسالمت آمیزی را در پایتخت این کشور برگزار کنند.

دولت کویت که هم اکنون پارلمان آن منحل اعلام شده و نخست وزیر موقت نیز امور دولت را برعهده دارد، با مخالفت و انتقادات بی شماری از سوی مخالفان خود مواجه شده است.

از سوی دیگر، جمعیت قابل توجهی از شهروندان کویتی موسوم به «بدون» بارها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز، خواستار دریافت تابعیت و شناسنامه شدند.

«شیخ احمد الحمود الصباح» وزیر کشور کویت روز یکشنبه قول داد که اعطای تابعیت به «بدون»ها از اوایل ماه میلادی آغاز خواهد شد.

این در حالی است که دولت با قرار دادن پیش شرط هایی دادن تابعیت به غیرکویتی ها را پیچیده کرده است و 105 هزار نفر نیز در نوبت قرار دارند که رسیدگی به درخواست آنها سال ها به طول خواهد کشید.

گفتنی است شیخ نشین ثروتمند کویت از 8 ماه پیش تاکنون به دلیل تاثیر موج بیداری اسلامی در منطقه، دچار تحولات عمیق داخلی شده و این موضوع انتقادات بسیاری را متوجه خاندان سلطنتی کرده است.