آرشیو چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۰
اخبار اقتصادی
۴

یک مقام عرب: بستن تنگه هرمز قیمت نفت را به 200 دلار می رساند

یک مقام عرب هشدار داد: در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت هر بشکه نفت به بیش از 200 دلار می رسد.

به گزارش مهر، این مقام عرب حاشیه خلیج فارس در گفتگو با روزنامه الحیات اظهار داشت: من معتقدم تنگه هرمز در آینده بسته نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی طرفهای اقلیمی و بین المللی برای رسیدن به این مرحله (بسته شدن تنگه هرمز) رغبتی ندارند اما پیش بینی می کنم در صورت بسته شدن آن قیمت هر بشکه نفت به بیش از 200 دلار برسد.

در همین حال یک پایگاه خبری نیوزیلند اعلام کرد: نگرانی ها از تحریم احتمالی نفت ایران توسط غرب قیمت سوخت را در این کشور افزایش داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی تی وی ان زد، دیروز قیمت بنزین در اکثر جایگاه های عرضه سوخت نیوزیلند، حدود 5 سنت در هر لیتر افزایش یافت و به 2 دلار و 119 سنت رسید.

درباره دلیل این افزایش قیمت شرکت زد انرژی، تامین کننده یک سوم سوخت مصرفی کشور نیوزیلند اعلام کرد، تحریم احتمالی نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، موجب افزایش قیمت سوخت در این کشور شده است.

همچنین دی پاپادوپولوس، سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم گفت: فشار بر بازارهای بین المللی که از زمان آغاز سال جدید میلادی شروع شده، همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، سخنگوی شرکت نفتی کالتکس نیز اظهار داشت، دورنمای قیمت های جهانی نفت خوب نیست و نگرانی زیادی درخصوص بی ثباتی ناشی از موضوع هسته ای ایران و تحریم های نفتی غرب در بازارهای جهانی وجود دارد.