آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
شهرستان ها
۱۱

معاون ناوگان راه آهن کشور خبرداد: ایجاد کارخانه تعمیرات لکوموتیو در شهرک صنعتی بافق

یزد- خبرنگار کیهان:

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران از احداث کارخانه تعمیرات لکوموتیو در شهرک صنعتی مبارکه بافق با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد.

بابک احمدی در بازدید از کارخانه های لکوموتیو های راه آهن بافق اظهار داشت: برای اجرای مصوبه احداث کارخانه تعمیرات لوکوموتیو در بافق علاوه بر سیاست های محلی، سیاست های کلان دولت هم باید درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این کارخانه به طور قطع نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، گفت: درگذشته توافقی انجام شده بود تا 50 درصد از منابع موردنیاز احداث کارخانه تعمیرات اساس لوکوموتیو بافق از طریق راه آهن کشور و بقیه آن از منابع استانی تامین شود.

احمدی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سهم راه آهن کشور آماده شده، اما در زمینه تامین منابع استانی آن تاکنون جواب خیلی محکمی دریافت نکرده ایم.

معاون امور ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اخیرا برنامه ریزی هایی انجام شده تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، روند اجرای کارخانجات تعمیرات اساسی لکوموتیو را در شهرک صنعتی مبارکه بافق اجرایی کنیم.

وی در مورد حذف مرکز هزینه ها در کارخانه های لکوموتیوهای راه آهن بافق افزود: حذف مرکز هزینه ها در کارخانه های بافق و ادغام آن با تهران یک پرسه داخلی است و سیاستی است که در کل راه آهن درحال اجراست و تنها بحث بافق نیست.