آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
اقتصادی
۴

معاون وزیر نیرو: 135 سد جدید در حال ساخت است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه در حال حاضر 135 سد در دست ساخت است گفت: به همین میزان سد نیز در دست مطالعه است.

محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر با اعلام اینکه از جمله اقدامات وزارت نیرو ذخیره سازی آب در زمان بارش است، گفت: در این رابطه از سالهای قبل تاکنون اقدامات وسیعی انجام شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه در سال جاری بالاترین ظرفیت در ذخیره سازی و ساخت مخازن سد به میزان 12 میلیارد متر مکعب یا بهره برداری رسیده و یا آبگیری شده است، اظهار داشت: بهره گیری از نزولات آسمانی و بارشها، اقدامی است که مورد توجه قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: اقداماتی که تاکنون در زمینه سد سازی ها و ذخیره آب انجام شده، باعث کاهش فشار در خشکسالی ها شده است، ضمن اینکه تلاشهای زیادی شده که این حوزه به وضعیت تکمیلی بهره برداری از ذخایر در زمان بارشها برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 135 سد در حال ساخت داریم و در همین حدود نیز در دست مطالعه داریم، این پروژه ها با هدف ذخیره سازی و استحصال بارشها دنبال می شود.

به گفته عطارزاده، بستر مدیریت و برنامه ریزی در بخش آب با جدیت در حال پیگیری است. امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم طبق دستور رئیس جمهور تمام سدهای در دست احداث را تکمیل کنیم.