آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
اقتصادی
۴

بزودی صورت می گیرد: اعلام جزئیات واگذاری 100هزار کارت اعتباری کارگران

جزئیات واگذاری 100هزار کارت اعتباری خرید ویژه کارگران هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش مهر در راستای اجرای مصوبه سال 88 شورای عالی اشتغال، برای واگذاری 100هزار کارت اعتباری خرید به کارگران شاغل در بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور، برنامه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و نهایی شده است.

با تشکیل کمیته ای از معاونت های ذیربط وزارتخانه و همچنین برخی دیگر از دستگاه های مرتبط با واگذاری کارت اعتباری خرید کارگران، برنامه عملیاتی این طرح تدوین و به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

در همین حال، یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشخص شدن اولویت ها و چگونگی واگذاری کارت های اعتباری خرید به کارگران خبر داد و تصریح کرد: احتمالادر قالب فازبندی هایی این کار انجام خواهد شد.

گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود که برای واگذاری 100هزار کارت اعتباری خرید به کارگران و در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اشتغال، پیش بینی ها و برنامه ریزی ها در قالب یک کمیته در معاونت اجتماعی وزارتخانه دنبال خواهد شد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه واگذاری 100هزار کارت اعتباری خرید تا پایان سال جاری از طریق برخی بانکها مانند رفاه و توسعه تعاون صورت می گیرد افزود: توصیه کرده ام که در برنامه ریزی و اولویت بندی برای اجرای این مصوبه شورای عالی اشتغال، شاغلان در مشاغل دشوار و صعب و همچنین گروه های با درآمد پایین تر در اولویت واگذاری ها قرار گیرند.

واگذاری کارت های اعتباری خرید 5/1میلیون تومانی به کارگران شاغل در بخش ها و بنگاه های مختلف اقتصادی براساس مصوبه ای است که توسط شورای عالی اشتغال در کمتر از 2 سال گذشته ارائه شده بود اما به دلیل مشخص نبودن سازوکار اجرایی و همچنین آماده نبودن زمینه های اجرای آن تاکنون عملیاتی نشده است.