آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
ورزشی
۱۳

خواندنی از ورزش ایران

¤ درروز دوم مسابقات قهرمانی تیراندازای آسیا و در رشته تفنگ بادی بانوان، تیم ایران با ترکیب الهه احمدی، نرجس امامقلی نژاد و صفیه صحرا گرد با کسب 1185 امتیاز به عنوان سوم تیمی این رقابت ها دست یافت و صاحب نشان برنز شد. در این رقابت تیم های چین و هند با امتیاز 1291 و 1187 به ترتیب اول و دوم شدند.

¤ نشست هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو) با معرفی اعضای کمیته ها و انتخاب مهدی طالب پور و سیما لیموچی از ایران در کمیته های کنترل و بانوان برگزار شد. اعضای این کمیته به مدت 4 سال تا پایان سال 2015 به فعالیت خود در این کمیته ها ادامه می دهند.

¤ استاد عبداله مجتبوی دارنده مدالهای برنز رقابتهای جهانی 1951 و المپیک 1952 هلسینکی فنلاند به دیار باقی شتافت. وی در بازی های المپیک 1956ملبورن استرالیا، مربیگری تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را نیز برعهده داشت. مجتبوی مدال نقره رقابتهای ترکیه در سال 1949 میلادی را نیز درکارنامه افتخارات خود داشت. سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده ورزش و کشتی تسلیت می گوید.

¤ خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران که بلافاصله پس از رقابت های جام جهانی به کشورش ایتالیا بازگشته بود، هفته آینده به تهران می آید. بنا بر اعلام فدراسیون والیبال هدف ولاسکو از سفر به تهران بررسی و آنالیز مسابقات لیگ برتر والیبال و برنامه ریزی برای تیم ملی ایران برای آمادگی شرکت در رقابت های انتخابی المپیک 2012 لندن است.