آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
حوادث
۱۵

فرهاد دانشجو خبر داد: کاهش شهریه ها و ارتقای کیفی دانشگاه آزاد در اولویت اول مدیریت جدید

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش شهریه ها و ارتقای کیفی دوره ها به عنوان اولین اولویت مدیریت جدید دانشگاه خبر داد.

فرهاد دانشجو با تشریح برنامه های خود در دانشگاه آزاد، با بیان این که لزومی ندارد همه هزینه های دانشگاه از طریق شهریه تامین شود، گفت: این موضوع جزو برنامه های بنده است تا منابع جدیدی برای تامین نیازهای مالی دانشگاه ایجاد شود و شهریه دانشجویان کاهش یابد.

دانشجو رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد در گفت وگو با ایسنا با اعلام این که در ابتدا باید سیاست های دانشگاه آزاد طی چهار سال آینده در هیات امنا تصویب و متناسب با آن برنامه ها عملیاتی شود، گفت: اما از جمله سرفصل های مدنظر بنده در دانشگاه آزاد ارتقاء کیفی دوره های کارشناسی و پایین تر و جلوگیری از توسعه کمی این دوره ها مگر در مواقع ضروری است.

وی همچنین با اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به صورت موازی، تاکید کرد: علت توسعه کمی این است که تقاضای جامعه برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث ساختاری و سازماندهی نیز باید تمرکززدایی صورت گیرد، به این نحو که به واحدها و مناطقی که شاخص های کیفی را دارند اختیارات بیشتری ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که بزرگترین کار در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفی مسائل آموزشی و پژوهشی است، تصریح کرد: باید از تجارب دانشگاه آزاد نیز استفاده بیشتری صورت گیرد و سطح فعالیت و مشارکت اعضای هیات علمی و کارکنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها افزایش یابد و همچنین باید حتما بحث تمرکززدایی شکل گیرد.

وی با بیان این که همه هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق شهریه تامین می شود، تصریح کرد: این موضوع بار مالی بسیار زیادی بر روی خانواده های دانشجویان تحمیل می کند که باید راه های دیگر درآمدزایی برای دانشگاه ها پیدا شود تا لزومی نداشته باشد همه هزینه های دانشگاه از طریق شهریه تامین شود.

رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد درباره پذیرش این مهم علی رغم انصراف از کاندیداتوری که اعلام کرده بود، گفت: من از شش ماه قبل گفته بودم، تحت هیچ شرایطی خودم علاقه ای برای پذیرفتن ریاست دانشگاه آزاد ندارم، اما اگر تکلیف یا اجماع شود، حاضرم آن را بپذیرم.