آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
حوادث
۱۵

مسلمی انتقاد کرد: عدم استفاده دانشگاه های دولتی و آزاد از بورسیه مربیان

مدیرکل بورس وزارت علوم از عدم استفاده مناسب دانشگاه های دولتی و آزاد از آیین نامه اعطای بورس برای ارتقای سطح علمی مربیان انتقاد کرد.

حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس وزارت علوم در گفت وگو با فارس با اشاره به عدم استفاده مناسب دانشگاه های دولتی و آزاد از امکان ارتقای سطح علمی مربیان براساس آئین نامه اعطای بورس، گفت: 100 نفر مربی از دانشگاه ها و موسسات غیردولتی-غیرانتفاعی، 27 مربی از دانشگاه آزاد، 140 مربی از دانشگاه های دولتی و 105 مربی از دانشگاه پیام نور برای استفاده از آیین نامه اعطای بورس برای ارتقای سطح علمی مربیان در سال 1391 درخواست داده اند.

به گفته وی دانشگاه آزاد حدود 18 هزار مربی دارد اما فقط 27 نفر را برای بورس معرفی کرده است از سوی دیگر دانشگاه های دولتی حدود 6 هزار نفر مربی دارند که آنها نیز فقط 140 نفر را برای استفاده از آیین نامه اعطای بورس برای ارتقای سطح علمی مربیان به وزارت علوم معرفی کرده اند.

به گفته وی به غیر از موسسات و دانشگاه های غیردولتی-غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور بقیه موسسات و دانشگاه ها از این فرصت به خوبی استفاده نکرده اند.

مدیرکل بورس وزارت علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه ها تا 30 آذرماه مهلت داشتند مربیان خود را برای بورسیه به وزارت علوم معرفی کنند و وزارت علوم برای کمک به آنها این مهلت را تا 15 دی ماه نیز افزایش داد اما تعداد کمی از مربیان برای ادامه تحصیل به صورت بورسیه معرفی شدند.

مسلمی تاکید کرد با توجه به اینکه مربیان واجد شرایطی برای بورسیه و ادامه تحصیل وجود دارند بهتر بود دانشگاه ها در این زمینه همکاری بیشتری می کردند چرا که این افراد در شرایطی مجبور می شوند برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر بروند در حالی که شرایط ادامه تحصیل آنها به صورت بورسیه در کشور وجود دارد.