آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
حوادث
۱۵

نجات 4 کوهنورد در سرمای کوهستان امامزاده داوود

4مرد جوان که در ارتفاعات جاده امامزاده داوود بر اثر سرمازدگی تا آستانه مرگ پیش رفته بودند توسط آتش نشانان تهران از مرگ حتمی نجات یافتند.

مرد جوانی با تلفن همراه خود در ساعت 55:18 جمعه با سامانه 125 تماس گرفت و با اعلام این که به اتفاق 3 نفر دیگر از دوستانش در ارتفاعات شمال غرب تهران و در حوالی جاده امامزاده گرفتار شده و قادر به حرکت نیستند، درخواست کمک فوری کرد.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با مطلع شدن از این حادثه، با توجه به این که این افراد در معرض سرمازدگی شدید قرار داشته و هر آن ممکن بود جان خود را از دست دهند بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 74 را راهی محل حادثه در ارتفاعات صعب العبور منطقه امامزاده داوود کرد.

مهدی داوری معاون عملیات منطقه چهار در خصوص این حادثه گفت: آتش نشانان پس از رسیدن به امامزاده داوود، به علت صعب العبور بودن مسیر رسیدن به این افراد، با پای پیاده 6 کیلومتر دیگر را در میان کوه و برف و تاریکی هوا طی مسیر کردند تا این که موفق شدند هر 4 نفر را پیدا کنند.

وی افزود: این پسران جوان که 20 و 21ساله بودند در شرایط سخت کوهستان در میان برف گرفتار شده و حتی دو نفر از آنان بر اثر سرمازدگی شدید بر روی دامنه کوه به حالت درازکش افتاده بودند.

داوری در مورد نحوه عملیات نجات اظهار داشت: نجاتگران کوهستان آتش نشانی به محض یافتن این افراد به سرعت کمک های اولیه را انجام داده و سپس با استفاده از برانکارد ویژه نجات و طناب های مخصوص همگی آنها را به پایین کوه منتقل کرده و از مرگ حتمی نجات دادند.

بنا به اظهار عوامل اورژانس مستقر در جاده امامزاده داوود حال عمومی هر چهار نفر رضایت بخش است.