آرشیو سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۲۷
فرهنگ و هنر
۵

فیلم های بخش «جشنواره جشنواره ها» اعلام شد

اسامی فیلم های بخش جشنواره جشنواره ها از سوی دبیرخانه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد. از میان این آثار می توان به فیلم های برجسته ای چون «درخت زندگی» ساخته ترانس مالیک، «پسرکی با دوچرخه» ساخته برادران داردن و آثاری دیگر از کانادا، فرانسه، هلند، ترکیه، چین، آلمان، بوسنی و هرزگوین و آمریکا اشاره کرد.

فیلم های «النا» به کارگردانی آندری زویاگنیتسف از روسیه، «پسرکی با دوچرخه» به کارگردانی جان پیر داردن و لوک داردن محصول مشترک بلژیک، فرانسه و ایتالیا، «میراث» به کارگردانی برنارد اموند از کانادا، «آقای لازار» به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا، «9 روز دعا» به کارگردانی انریکه کولار محصول مشترک پاراگوئه و هلند، «روزگاری در آناتولیا» به کارگردانی نوری بیلگه سیلان محصول مشترک کشورهای ترکیه و بوسنی و هرزگوین در این بخش دیده می شود. همچنین فیلم های «قربانی» ساخته چن کایگه از چین، «طرح هایی از شهر کاتیان» به کارگردانی کازویوشی کوماکری از ژاپن، «اسب تورین» به کارگردانی بلاتار محصول مشترک مجارستان، فرانسه، آلمان، سوئیس و آمریکا از دیگر فیلم ها محسوب می شود. در کنار این آثار، فیلم های مهم دیگری چون «درخت زندگی» ساخته ترانس مالیک از آمریکا که در سال گذشته میلادی توانست بیشتر جوایز مهم سینمایی از جمله جایزه نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند، در بخش جشنواره جشنواره ها حضور دارد.

آخرین ساخته ژانگ ییمو کارگردان چینی به نام «زن، اسلحه، مغازه رشته فرنگی» محصول مشترک کشورهای چین و هنگ کنگ در این بخش حضور دارد.