آرشیو پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۹
حوادث
۱۵

حاجی پاشا در گفت وگو با کیهان: تعزیرات با احتکارکنندگان کالابه شدت برخورد می کند

سرویس اجتماعی-

تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن هشدار جدی به احتکارکنندگان کالاو گرانفروشان تاکید کرد: به پرونده متخلفان صنفی و غیرصنفی احتکارکننده در کمترین زمان ممکن و در اولویت رسیدگی خواهد شد.

علی حاجی پاشا دیروز در گفت وگو با خبرنگار ما به آن دسته از توزیع کننده ها و بنکداران و واحدهای صنفی که مایحتاج مردم را احتکار می کنند هشدار جدی داد و گفت: با این گونه اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی براساس قانون برخورد شدید خواهد شد.

وی با اشاره به جریمه نقدی احتکارکنندگان در مرحله اول به میزان 50درصد قیمت روز کالای احتکار شده تاکید کرد: اگر واحد صنفی برای دومین بار مرتکب چنین تخلفاتی شده باشد ضمن جریمه نقدی به میزان 2 برابر قیمت روز کالا، بر روی سردر واحد صنفی پرده تخلفاتی به مدت یک ماه نصب خواهد شد. تا مردم با آگاهی بیشتری به اینطور واحدهای صنفی وارد معامله بشوند.

حاجی پاشا در ادامه آمادگی کامل تعزیرات حکومتی را جهت بررسی پرونده های دریافتی از سازمان حمایت از مصرف کننده درباره احتکارکنندگان کالادر کمترین زمان ممکن اعلام کرد و از مردم خواست که در این رابطه با سازمان حمایت از مصرف کننده و تشکیل پرونده علیه متخلفان همکاری کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن رد و تکذیب هرگونه افزایش قیمتی در آرد و نان گفت: ملاک برای تعزیرات قیمت است که از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام می شود.

حاجی پاشا گفت: تا این لحظه حدود 200 پرونده درخصوص تخلفات در آرد و نان به دستمان رسیده که تاکنون به 190 پرونده رسیدگی فوری و حکم صادر شده است.