آرشیو پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۹
حوادث
۱۵

1600 کودک پشت نوبت کاشت حلزون شنوایی

بنابر اظهارات معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور هزینه کاشت حلزون شنوایی در کودکان ناشنوا حدود 30 میلیون تومان است که سازمان بهزیستی تنها 4 میلیون تومان آن را پرداخت می کند.

یحیی سخنگویی با اعلام اینکه در حال حاضر هزار و600 کودک پشت نوبت کاشت حلزون شنوایی قرار دارند اظهار کرد: در حال حاضر سالانه 100 کودک موفق به کاشت حلزون شنوایی می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت کشور پوشش سالانه 500 نفر در طرح کاشت حلزون شنوایی است، افزود: مقرر شده با افزایش سرمایه گذاری ها در این زمینه از حداکثر ظرفیت کشور استفاده شود تا از این طریق این افراد توانمند شده و از چرخه حمایت های سازمان بهزیستی کشور خارج شوند.

به گزارش ایسنا، از هر هزار نوزاد متولد شده به طور میانگین 4 نوزاد دارای مشکلات شنوایی هستند که اگر به موقع این عارضه تشخیص داده نشود و مداخلات بهنگام درباره آن صورت نگیرد منجر به بروز معلولیت های ذهنی می شود و باید توجه داشت که ناشنوایی شایع ترین نوع معلولیت در کشور است.

پرداخت کمک هزینه 4 میلیون تومانی کاشت حلزون شنوایی از سال 1387 در کشور توسط سازمان بهزیستی آغاز شده و از این سال مراکز توانبخشی درمان پس از کاشت حلزون در مراکز استانها شروع به کار کرده اند.