آرشیو چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۵۶۷
فرهنگ و هنر
۳۲

زندگی «چارلی چاپلین» در برادوی به روی صحنه می رود

یک تئاتر موزیکال درباره «چارلی چاپلین» در برادوی به روی صحنه می رود.

زندگی «چارلی چاپلین»، اسطوره سینمای صامت در قالب نمایشی موزیکال به نام «چاپلین شدن» امسال و سال آینده میلادی در برادوی اجرا می شود

تهیه کنندگی این اثر نمایشی را «باب» و «منیدی ریچ» به همراه کلر«کودول» برعهده خواهند داشت. «کریستوفر کرتیس» ترانه های این نمایش موزیکال را به نگارش درمی آورد. به گزارش ورایتی، «ورن کارلایل» نمایش «چاپلین شدن» را کارگردانی خواهد کرد که بازیگران آن هنوز مشخص نشده اند.

«چارلی چاپلین» به راستی از خلاق ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های عصر فیلم های صامت بود که همزمان با بازیگری در فیلم هایش، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز می کرد و ساخت موسیقی آنها را برعهده داشت. وی 65 سال از عمر 88 ساله اش را وقف سینما و دنیای سرگرمی کرد که شروع آن از سالن «ویکتوریا»ی انگلستان به عنوان پسربچه ای پنج ساله آغاز شد و تا سن 88 سالگی ادامه یافت. تکنیک های خاص فیلمسازی چارلی چاپلین تا زمان حیات او برای همه ناشناخته باقی ماند و هرگز درباره آنها صحبتی نمی کرد.

در سال 1983 و شش سال بعد از مرگ چاپلین بود که یک مستند انگلیسی با نام «چاپلین ناشناخته» به بررسی دقیق سکانس ها و هنر فیلم سازی چاپلین پرداخت.

سلامت جسمانی چاپلین پس از پایان ساخت فیلم «کونتسی از هنگ کنگ» و به طور شدیدتر پس از دریافت جایزه اسکار در سال 1972 رو به وخامت گذاشت. از سال 1977 بود که او بر روی ویلچر نشست و سرانجام روز 25 دسامبر 1977 در سن 88 سالگی درگذشت.