آرشیو پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۵۶۸
فرهنگ و هنر
۳۲
فرهنگ و هنر جهان

فروش سینمای انگلیس از یک میلیارد پوند گذشت

برای اولین بار در تاریخ سینمای انگلستان فروش سالانه سینمای این کشور از مرز یک میلیارد پوند گذشت. به گزارش ایسنا، انجمن سینماداران انگلستان در گزارشی اعلام کرد، در سال 2011 میلادی مجموع فروش سینماهای این کشور از مرز یک میلیارد پوند گذشت که این برای اولین بار در تاریخ سینمای این کشور به وقوع پیوست. فروش سال 2011 سینمای انگلستان 04/1 میلیارد پوند بوده است که نسبت به سال پیش از آن افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در سال گذشته میلادی حدود 171 میلیون شهروند انگلیسی برای تماشای فیلم به سینما رفتند که افزایش محسوسی نسبت به سال 2010 داشته است. قسمت دوم فیلم «هری پاتر و هدیه های مرگ» محصول کمپانی برادران وارنر با فروش 73 میلیون پوندی پرفروش ترین فیلم سینمای انگلستان بود. آخرین قسمت از سری فیلم های «هری پاتر» که جایزه بهترین فیلم کودک را از آکادمی فیلم انگلیس دریافت کرد، پرفروش ترین فیلم سال 2011 سینمای جهان نام گرفت که با پیشی گرفتن از «ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

کمپانی «برادران وارنر» با مجموعه فروش 208 میلیون پوندی محصولاتش حدود 19 درصد از بازار فیلم انگلستان را در اختیار گرفت که بیشترین فروش آن به لطف آخرین قسمت سری فیلم های «هری پاتر» بود. فیلم «سخنرانی پادشاه» ساخته «تام هوپر» - برنده جایزه اسکار سال 2011- با فروش 46 میلیون پوندی در رتبه دوم سینمای انگلستان قرار گرفت.

این گزارش همچنین نشان می دهد، سهم فیلم های تولید انگلستان از سینمای این کشور در سال گذشته 36 درصد بوده است که بالاترین میزان ثبت شده در تاریخ سینمای این کشور است.