آرشیو شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۳۲۲
ورزشی
۱۵

چهارشنبه سیاه فوتبال مصر

خوزه: هواداران جلو چشم ما کشته می شدند

پس از سوت پایان بازی بین دو تیم المصری و الاهلی که با برتری سه بر یک المصری به پایان رسید، هزاران نفر از هواداران این تیم به زمین بازی هجوم آوردند و به درگیری با هواداران الاهلی پرداختند. در جریان این درگیری ها بیش از 74 نفر کشته و صدها نفر نیز مجروح شدند.

پس از این درگیری مانوئل خوزه، سرمربی تیم فوتبال الاهلی به پرتغال بازگشت. وی پیش از ترک مصر و بازگشت به کشورش به وب سایت رسمی باشگاه الاهلی گفته بود: من با ضربات مشت مورد حمله قرار گرفتم و ضربه هایی به گردن، سر و پاهایم خورد.

شاهد بودم که هواداران جلوی چشم ما کشته می شوند و هیچ کاری هم از دستمان ساخته نبود. همچنین «پدرو برنی» کمک مربی الاهلی نیز به وب سایت این باشگاه گفت: اتفاقی که افتاد یک فاجعه باورنکردنی است. از ابتدای مسابقه، هواداران تیم رقیب به سمت ما سنگ و ترقه پرتاب می کردند و کسی هم جلویشان را نمی گرفت!

در پایان بازی هم یک جنون تمام عیار شروع شد، بدون اینکه نیروهای امنیتی مداخله یی داشته باشند. ما سعی کردیم جان چند نفر از تماشاگران را نجات دهیم اما تعداد زیادی جلوی چشم ما کشته شدند. پیش از این سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با صدور بیانیه یی اعلام کرده بود که از این واقعه شوکه شده و چهارشنبه روز سیاهی برای فوتبال بوده است.

وی همچنین خواستار بررسی دلایل این اتفاق شد. همچنین نخست وزیر مصر در جلسه اضطراری مجلس این کشور که برای بررسی این حادثه خونین تشکیل شده بود، اعلام کرد رییس فدراسیون فوتبال مصر برکنار شده است. سرمربی امریکایی تیم ملی مصر نیز با بیان اینکه اتفاق روز چهارشنبه یک تراژدی واقعی بوده، از مردم این کشور خواست با یکدیگر متحد شده و برای تحقق رویای صعود به جام جهانی 2014 برزیل تلاش کنند.