آرشیو چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۳۲۶
جامعه
۱۳

ستاد ملی زن و خانواده آغاز به کار می کند

فارس|نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده امروز در دفتر معاون اول رییس جمهوری با بررسی آیین نامه های داخلی و سند جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده برگزار می شود.

شنیده ها حاکی از حضور رییس جمهوری در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده است.

مریم مجتهد زاده، رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره محور جلسات بررسی شده در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده گفت: در این جلسه آیین نامه های داخلی ستاد و سند جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده بررسی می شود.

رییس مرکز امور زنان ادامه داد: با تشکیل ستاد ملی زن و خانواده تمام مسائل مرتبط با زنان در این ستاد برگزار می شود و جلساتی که با حضور رییس جمهوری و عضویت سه وزیر برگزار می شوند مصوبات آن مانند قانون بوده و لازم الاجرا هستند.

رییس جمهوری ریاست ستاد ملی زن و خانواده را بر عهده داشته و معاون اول رییس جمهوری نایب رییس و رییس مرکز امور زنان و خانواده دبیر این ستاد هستند. وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، وزیر کشور، وزیر دادگستری، رییس سازمان ملی جوانان، رییس سازمان صدا و سیما، مشاور رییس قوه قضاییه، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده و دو نفر صاحبنظر در امور خانواده و زنان از حوزه و دانشگاه به پیشنهاد مرکز امور زنان و خانواده و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای ستاد هستند.