آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
صفحه آخر
۱

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش:

22 بهمن دنیا می بیند، همه می آیند

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با نام «اقتصاد و دهه فجر»، نشست مشترک هم اندیشی جمعی از اقتصاددانان، تولیدکنندگان و کارشناسان این حوزه با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این نشست که در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، بر اهمیت و جایگاه رسانه های جمعی در پیشبرد بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی تاکید شد. شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به تاکیدهای معظم له بر حفظ روحیه جهادی در عرصه اقتصادی، تصریح کردند که رسانه های جمعی بایستی ضمن زنده نگه داشتن روحیه امیدواری، سرزندگی و شادابی و روحیه پایداری و مقاومت در میان مردم، نسبت به دسایس تبلیغاتی و رسانه ای دشمن در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه اقتصادی بیش از گذشته هشیار باشند. در این نشست همچنین با بیان این که رسانه های دشمن با کمک بعضی از ایادی داخلی شان، نقش زیادی در ایجاد بحران صوری در بازار ارز و سکه کشور در چند هفته گذشته ایفا کردند، عنوان شد در این میان رسانه های متعهد و دلسوز با هشیاری و همراهی و کمکی که به مسئولان امر کردند توانستند نقش خوبی در آرامش بخشیدن به فضای ایجاد شده ایفا کنند.

مدیرعامل ایرنا در این نشست در سخنانی با بیان اینکه باید میزان مشارکت همه بخش های اقتصادی در تولید مشخص شود، عنوان کرد: رسانه ها نقش موثر و مهمی در این امر دارند. «علی اکبر جوانفکر» عنوان کرد: در این راستا همچنین لازم است تلاش گسترده ای برای ارتقای سطح فرهنگ، رفتار و منش اقتصادی و کار در کشور صورت گیرد. وی همچنین ایجاد فضای رقابتی، در عین حال سازنده و بر مبنای عدالت را از دیگر مواردی برشمرد که نقش مهمی در پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت دارد. وی در همین حال با اشاره به تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار در افزایش نرخ سود بانکی گفت: بنا بر تاکید شماری از اقتصاددانان دلسوز کشور این افزایش نرخ سود، دارای جنبه های منفی خصوصا در حوزه تولید، کار و اشتغال است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.