آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

کمک به سربازان فراری درصورت مراجعه به محل خدمت

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در صورت مراجعه سربازان فراری به محل ترک خدمت و طرح مسئله شان، به آنان کمک می شود تا باقیمانده مدت سربازی خود را سپری کنند.

سردار ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه در قانون درباره سربازان فراری مباحث مختلفی مطرح است، گفت: البته به منظور از بین نرفتن خاصیت بازدارندگی قانون تنبیه هایی نظیر اضافه خدمت نیز به آن تعلق خواهد گرفت. جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه متاهل بودن و بچه داشتن مانع از رفتن به سربازی نمی شود، خاطرنشان کرد: این دو موضوع از یکدیگر جداست اما برای سربازان متاهل تسهیلاتی فراهم می کنیم تا در یگان نزدیک محل سکونت شان دوران سربازی خود را سپری کنند.

7 هزار متقاضی شاهد و ایثارگر وارد دانشگاه آزاد می شوند

بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد که 7 هزار نفر از متقاضیان شاهد و ایثارگر از ترم آتی در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور مشغول به تحصیل می شوند.

براساس این گزارش،ادامه تحصیل متقاضیان یادشده در قالب توافق صورت گرفته بین اداره کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

بر این اساس تعداد 7 هزار نفر از متقاضیان شاهد و ایثارگر دارای مدرک دیپلم از نیمسال دوم سال تحصیلی 91-90 در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل می شوند.