آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
ایران زمین
۱۱

مرغوب ترین انجیر سیاه ایران فرآوری می شود

خرم آباد - خبرنگار با فرآوری مرغوب ترین انجیر سیاه ایران در پلدختر ضمن فراهم آمدن زمینه استفاده از این محصول، شرایط اشتغال و درآمدزایی در این منطقه فراهم می شود.

اسحاق طاهری مقدم رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی از محصولات شاخص لرستان انجیر سیاه پلدختر است، تصریح کرد: سالانه بیش از 13 هزار تن انجیر سیاه در این شهرستان تولید می شود.

وی از ساخت کارخانه فرآوری انجیر پلدختر در سه فاز خبر داد و گفت: فاز اول این کارخانه به ظرفیت چهار تا 6 هزارتن انجیراست و در سال 91 به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از فاز اول این کارخانه فرآوری سه محصول شربت، مربا و مارمالاد انجیر وارد بازار خواهد شد.

طاهری مقدم با بیان اینکه با بهره برداری از فازهای بعدی این کارخانه 6 نوع محصول از انجیر فرآوری می شود، افزود: احداث کارخانه فرآوری انجیر به همت سرمایه گذار مشترک بومی و غیر بومی آغاز شده که این سرمایه گذاران با

13 میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار اقدام به راه اندازی این کارخانه در شهرستان پلدختر خواهند کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان ظرفیت فرآوری فاز اول کارخانه فرآوری انجیر را پنج هزار تن عنوان کرد و یادآورشد: با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال 32 نفر فراهم می شود. این محصول قابلیت تبدیل به شربت و محصول خشک شده را دارد. تولید محصولاتی از قبیل مربا، شربت، مارمالاد، انجیر خشک و شکلات انجیری در دستور کار این کارخانه قرار دارد.

وی اذعان داشت: این کارخانه در زمینی به مساحت پنج هزارمترمربع در شهرستان پلدختر احداث می شود، ایجاد این کارخانه موجب افزایش ارزش افزوده این محصول و در نتیجه توسعه باغات جدید و در پی آن باعث ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت مشاغل فصلی در بخش کشاورزی می شود.